2012. január 15., vasárnap

Amikor minden összejön

Biztos, hogy a Te életedben is előfordult már, hogy valahogy „egyszerre jött össze minden”. Tudod, az az eset, amikor a munkahelyeden is sok a probléma, a családod is nyaggat valamivel, és még a barátaid körében is helyt kell állnod.
Bármelyikünkkel előfordulhat, hogy úgy érzi, egyszerűen nincs kapacitása mindenre. Az ilyen nehézkes időkben sem szabad hagynod, hogy összecsapjanak a fejed felett a hullámok! Az én trükköm az ehhez hasonló esetekben egyszerűen csak az, hogy megállok egy pillanatra, és letisztázom a fejemben a dolgokat. Azért tűnik annyira megoldhatatlannak a sok feladat, ami hirtelen rád szakadt, mert csak cikáznak a gondolatok a fejedben, hogy mikor-kinek-mit kellene tenned. Szánj egy kis időt arra, hogy végiggondold a tennivalókat. Fontos, hogy egyszerre csak egy területre koncentrálj. Kezdd el sorban végigvenni, hogy a munkahelyeden mi mindent kell elvégezned, és rangsorold, hogy melyik a legfontosabb, illetve, hogy milyen lépéseket kell tenned. Akár le is írhatod a teendőket. Ha ezzel a területtel végeztél, lépj a következőre, és tisztázd, hogy milyen feladataid vannak otthon, stb.
Elsősorban azt kell szem előtt tartanod, hogy a fejedben ne legyen káosz. Ha pontosan tudod, hogy mit kell tenned, és lépésről-lépésre kész terved van, akkor máris sokkal egyszerűbbnek fog tűnni a megvalósítás.
És még egy dolog: ha a tervezés közben kiderül, hogy valami mégsem fog beleférni az idődbe, akkor kérj haladékot. Ne legyen a miatt lelkiismeret furdalásod, hogy a Te napod is csak 24 órából áll, és annak egy részét alvással kell töltened. Ha az érintettől bocsánatot kérsz, és megmondod, hogy csak egy hét múlva tudsz a segítségére lenni, akkor azt neki is meg kell értenie. A lényeg, hogy helyesen válaszd ki, hogy kitől tudsz haladékot kérni, és annak érdekében, hogy ne bántsd meg, pontos új határidőt mondj neki, amikorra tényleg vállalni tudod a feladatot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése